maandag 23 april 2018

22 april: Magic Kingdom

De eerste nacht was voor ons allemaal een korte. Vincent was ook om 5.30 wakker. Om 6.00 maar langzaam opgestaan en de koffers opnieuw gerangschikt. Voor de vlucht hadden we de kleding nml over 3 koffers verdeeld.... We zijn hier maar 5 nachten en er is niet veel kastruimte  dus 2 koffers op het klapbed met kleding en 3e op grond met alle andere spullen.

Om 7.15 zijn we klaar om met de bus naar Magic Kingdom te gaan. We hebben nml om 8.15 een reservering bij Be Our Guest.

Na een busrit van bijna half uur...( zo groot is Disney terrein) komen we direct bij ingang. Na een serieuze tassencontrole, alle vakjes gaan open en ook de brillenkokers worden gecheckt, kunnen we onze Magic Bands gebruiken! Yes, we zijn binnen!

We lopen over Mainstreet richting restaurant en moeten ons voor het kasteel melden omdat het park pas om 9 uur echt opengaat.

Wat een mooie locatie waar we ontbijten. Prachtige ruimtes, allemaal anders ingericht en wat een mooi systeem hebben ze daar bedacht...

We bestellen ons eten en mogen zelf een plekje uitzoeken. We pakken wat te drinken en ons bestek en blijven zitten. Ik vraag nog: heeft iemand onze bon al gepakt om te kijken wat we eten en daar komt het eten al...vroeg me af hoe ze wisten waar we zaten maar nu bedenk ik me dat dit vast onze Magic bands zijn die ‘verklappen’ waar we zitten....

We zijn iets voor parkopening klaar en gaan direct in de rij bij Seven Dwarfs Train. Perfecte timing want precies op dat moment komt de grote meute eraan en loop de wachttijd direct flink op ...wij zaten binnen 10 min in de trein. Leuke nieuwe attractie voor ons.

Verder vandaag best wat attracties gedaan... Winnie de Pooh, jungle cruise( weet weer waarom ik deze wat minder vond..😂) big thunder & splash mountain

Ook de beren& vogelshow en prints gedaan. Na hapje eten zijn we rond 14 denk ik park uit gegaan naar ons hotel. Lekker wezen zwemmen bij het hoofdzwembad. 2 leuke glijbanen en heel lekker water.

Tegen zes even gedoucht en weer terug naar Magic Kingdom. Park had vandaag extra hours voor resortgasten tot 00.00 uur.  Eerst wat eten en toen wat attracties zoals Small world en peter pan. Toen was het om 9 uur tijd voor de avond show Happily ever after. Prachtige show met muziek, projectie en vuurwerk

Daarna tijd voor laatste attractie van vandaag Space Mountain. Rij was wat lang en waarschijnlijk ook erg lang en ging langzaam vooruit. Na 50 min waren we dan toch aan de beurt. Buiten hadden we de eerste regenbui. Even nog geschuild en rondgekeken in een winkel en het was weer droog. Na pitstop bij de Starbucks op Mainstreet op naar de bus.

Hier moesten we nog even wachten. Thijs heeft al een dutje gedaan.

Om 23.50 waren we op de kamer en zo vertrokken naar dromenland.