zondag 22 april 2018

Een lange reisdag

We konden vanochtend lekker rustig aandoen. Gisteren namelijk al ingecheckt en koffers afgegeven.

In hotel heeft Thijs wel een uur in bad gelegen onder een enorme schuimlaag. Thuis geen bad dus dat was een feestje. Om 8 uur zelf ook heerlijk gedoucht. Het hotel Maritim was echt aanrader. Mooie grote kamer, lekker zitje, fijn bed en ook douche was perfect.

Rond 8.45 zijn we richting het vliegveld gelopen. Is echt 3 minuten over loopbrug en dan loop je de terminal binnen

Voor de douane heeft Thijs lekkere wafels met chocoladesaus gegeten...tja vooruit...het is vakantie. Vincent en ik een lekker broodje met een yoghurt met lekkere aardbeien. Na een korte rij bij security hebben we denk ik nog een half uurtje gewacht bij de gate.

De vlucht naar Frankfurt: wat zullen we daar over zeggen...onhoog en omlaag en 45 minuten later sta je weer op de grond.

Uitstappen op platform en vervolgens met de bus naar de terminal

Een flink vliegveld want het was een flinke rit totdat we de terminal bereikten. Op de terminal op zoek naar onze gate. Voordat we de z-terminal  opgingen door security/douane. Hier was de wachtrij al wat groter. Ik werd nog uitgekozen voor extra check. Uit de lijn en meegenomen naar aparte ruimte aan de overkant. Hier moest ik m’n schoenen uitdoen welke geïnspecteerd werden en werd een staaf door mijn tas gehaald, getest en akkoord bevonden. Ik kon vervolgs weer aansluiten bij Vincent en Thijs die in de rij zijn blijven staan.

Bij de gate nog wat gedronken en broodje gegeten. Al met al nog een minuut of 25 gewacht voordat het baarden begon. Ben blij dat we de vlucht van 10.40 hadden gekozen en niet die van uurtje later...dan was het denk ik best haasten geworden.

In vliegtuig fijne stoelen op rij 42. Niemand meer achter ons dus stoel kon zonder problemen naar achteren. Mooi intertainment systeem met films, series, muziek en games... hier hebben we ons tijdens de vlucht goed mee vermaakt.

De service bij Lufthansa was echt super. 2x heerlijke maaltijd gehad met keuze uit traditionel chicken or pasta. Na 1e maaltijd naast koffie of thee ook keuze uit een borrel. Allebei lekker een baisleys genomen. Tussendoor kwamen ze regelmatig langs met drinken, water maar je kon ook zelfs langslopen om zelf wat te halen.

Na een voorspoedige vlucht van 9,5 uur geland op Orlando. Hier mochten we helaas nog niet het vliegtuig uit. Reden onduidelijk maar we hebben zeker nog wel 40 minuten moeten wachten....

En toen de rij voor security....zigzaggen door de hal, foto’s en vingerafdruk bij de kiosken en met het blaadje opnieuw in de rij voor de officer.... en opnieuw foto en vingerafdrukken ...

Het liep gelukkig wel door en door het wachten lagen de koffers al op de band. Ze waren alledrie aangekomen en op weg naar de Magical Exress on ons naar het Carribean beach hotel te brengen.

We waren bijna de laatste in de bus dus na 10 min wachten ging de bus vertrekken. Na rit van 45 minuten en stops bij 2 andere hotels waren we dan eindelijk bij ons hotel.

Vanaf landen tot aankomt bij hotel waren we denk ik
zo’n vier uur verder....

Inchecken en met een busje en de koffers naar Aruba, building 53. Het was al donker maar het zier er supermooi uit. Nog even onze bekers gehaald en gevuld met wat drinken en toen lekker naar bed. Het is hier dan al tegen 22 uur  dus NL-tijd 04.00 uur...

Lekker slapen en hopelijk niet te vroeg wakker ....helaas voor mij ...ik was om 03.00 voor 1e keer wakker en om 04.00 maar begonnen met schrijven blog. Om 4.30 is dit bijns klaar en is ook Thijs wakker geworden. Vince slaapt nog dus Thijs ook maar begonnen met spelletje op telefoon.

Vandaag gaan we beginnen met ontbijt bij Be Our Guest en daarna verder het Magic Kingdom ontdekken!

1. Heerlijk jullie zijn in Disney. Toch wel fijn om na zo'n lange vlucht in de bus te kunnen stappen en naar die heerlijke magische wereld gebracht te worden. Fijne vakantie en groeten aan Mickey!

Monique (Mushu Florida Forum)